Problemy s policiou

17. augusta 2013, scent9, Nezaradené

Pred pár dňami som bol na jednom festivale a mal som problém s políciou kvôli môjmu oblečeniu – mal som pánske tričko s nápisom Polícia . Nič viac, nič menej, žiadny hanlivé nápisy ako ACAB . Dozvedel som sa nedávno, že informovala TV Markíza v Televíznych Novinách, nosenie podobných častí odevu ako používa polícia bude postihované.

Postih sa v tomto prípade vyšplhá na maximálnu sumu 5.000,-Sk teda 165,96€. Hm, vyhrážky a opäť vyhrážky. Iniciátori zákona akosi zabudli na to, že sami tieto tričká s nápisom „Polícia“ rozdávali na dňoch Polície. Zabudli, že okrem tričiek rozdávali i čapice so štátnym znakom.

A tak sa chcem opýtať kompetentných, to sa majú moji dospievajúci synovia báť ukázať v nich na verejnosti, alebo mám dať každému do vačku päťtisícku na jeden deň?

Nie som proti sprísnenému postihu páchateľov, ktorí sa hrajú na príslušníkov strážcov zákona. Tam by som súhlasil i s trestami výnimočnými.

Iba nechápem logiku policajtov, tak ako asi aj každý.kabelky, topanky, šatydámske tričko s nápisom FBI kúpite v hocijakom šope v príslušnej krajine. Podobne je to s nápismi SWAT, CIA. Nieje u nás problém kúpiť odev s nápisom Polícia, SIS, SBS. Stačí pohľadať v googli, koľko predajní tento tovar ponúka. Tričko s nápisom Polícia kúpite za 168.39 SK (vrátane 19 % DPH) 5.59 EUR, pokuta za jeho oblečenie bude takmer tridsaťnásobkom!

Tam kde ide o predaj týchto odevov, ide o nepriamu reklamu príslušných inštitúcií, ktoré sa tým pádom vrývajú do podvedomia občanov ako tí, ktorí by mali dbať o bezpečnosť a zároveň nepriamo tým lákajú mladých do svojich radov.

Postihovať ich nosenie na verejnosti tínedžermi vysokou pokutou je pre mňa nepochopiteľná vec.